Red Apple

i Bibelen

LANDSPROJEKT 2002

Bibelfortælling på ny

Bibelen er altid blevet gendigtet  - også i billeder. Det ses i både kalkmalerier, gobeliner, malerier,  tegneserier mv. Undervisningsprojektet Den råde tråd i Bibelen lægger sig i forlængelse af denne tradition: Med udgangspunkt i et udvalg af kalkmalerier (af kunstneren Edvard Jensen) fra Ungdomsbyens Kirke på Statens Pædagogiske Forsøgscenter gendigtede 29 skoleklasser fra hele landet Bibelen. Ud over at skrive hvert sit afsnit af historien, producerede klasserne et billedtæppe til illustration af deres afsnit. Såvel tekster som billeder samledes til en stor billedtæppefortælling - Den røde tråd i Bibelen. Billedtæppet blev udstillet rundt om i landet begyndende på Christiansborg Slot ved indgangen til Bjørn Nørgaards gobeliner.

Den røde tråd i Bibelen er udviklet i 2002 af Landsnetværket af Folkekirkelige Skoletjenester og målrettet 4. - 6. klassetrin.

Kontakt den lokale skoletjeneste om muligheden for at se eller arbejde med dette projekt.