Lydspor_Logo_c_L.png

LANDSPROJEKT 2015

Leg med lyd i bibelske fortællinger

Hvordan lyder historien om Moses? Og hvordan kan beskrive Jonas' ophold i hvalens bug med lyde?

I Lydspor skal eleverne selv lave deres eget soundtrack til centrale bibelske fortællinger. På IT-platformen LYDMASKINEN kan eleverne selv eksperimentere med at lave deres helt eget lydspor til en af de 5 bibelske fortællinger.

Musikfagligt er der fokus på Bachs orgelmusik. Bachs musik udgør lydsporet en animationsfilm, som er lavet til projektet. I filmen vises hvordan en nedtrykt dreng bliver indfanget og hjulpet af Bachs orgelmusik, da han søger tilflugt i en kirke.

Indgangen til arbejdet er et besøg i den lokale kirke, hvor eleverne hører, hvordan orglet kan skabe stemninger af glæde, sorg, melankoli og eufori.

Prisbelønnet materiale om lyd og fortælling

Læs mere på projektet hjemmeside!

Lydspor er udviklet af landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester i 2015 og målrettet 1.-3. klassetrin.

Kontakt den lokale skoletjeneste om muligheden for at se eller arbejde med dette projekt.