årsplan_sang.jpg

LANDSPROJEKT 2017

Teser, tro og tvivl

I 2017 sættes der fokus på reformationen. Undervisningsprojektet Re:formation introducerer både reformationens forudsætninger, indhold og konsekvenser for eleverne.

Der arbejdes i fem faser med temaerne: Verden i 1500-tallet, Martin Luther og Bibelen, Bogtrykkerkunsten, Reformationen i Danmark og Fællessang. Hver fase introduceres gennem en lille tegnefilm. Desuden inddrages historiske fortællinger, fortællende teater og en rap, hvor rapperen Per Vers udtrykker Luthers pointe om fællessang.

Læs mere på projektets hjemmeside!

Re:formation er udviklet af Landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester i 2017 i anledning af 500-året for Martin Luthers igangsættelse af reformationen.

Projektet er målrettet 5.-6. klassetrin.

Projektet er støttet af: Undervisningsministeriet for Børn, Undervisning og Ligestillings udlodningsmidler og af Præsidiet for Reformationsjubilæet

Overskrift 1

Re:

formation

Kontakt den lokale skoletjeneste om muligheden for at se eller arbejde med dette projekt.